به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان گیلان، حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تقارن نوروز با بهار قرآن و سال معنویت اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت با سال معنویت منشأ خیر و برکات برای ایران اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به فرصت ارزشمند ماه مبارک رمضان در خودسازی افراد افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای پاکسازی روح و روان افراد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به جنگ چهل و اندی ساله دشمن با نظام اسلامی اضافه کرد: دشمن با جنگ رسانه‌ای، ترکیبی و شناختی، دنبال افول جامعه اسلامی است و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر تشکیل قرارگاه فرهنگی، قضائی و حقوقی، انتظامی و امنیتی برای کنترل و مبارزه با بی حجابی اضافه کرد: عواقب و تبعات آن در جامعه لحظه به لحظه باید مورد واکاوی قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به رفتار انفعالی مسئولان در قبال این موضوع در جامعه، بیان کرد: برای کنترل و مدیریت ویروس کرونا حرکات سلبی صورت گرفت اما برای جلوگیری از ناهنجاری هیچ اقدام مؤثری صورت نگرفته است.

وی در ادامه با گرامیداشت ماه مبارک رمضان و تقارن بهار طبیعت و قرآن بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت طلایی برای پاکسازی و جلوگیری از رذیله بی حیایی و بی عفتی در جامعه است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به رونق بخشی محافل قرآنی و مذهبی در ماه مبارک رمضان در گیلان، اضافه کرد: محافل مذهبی، قرآنی و معنوی در مساجد و مجامع عمومی همچون سواحل و تفرجگاه‌ها با محوریت سازمان تبلیغات ساماندهی می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی جنگ شادی هدفمند و نشاط اور برای ایجاد گفتمان و بیان معارف و خوبی‌ها با رعایت چارچوب‌های شرعی و اسلامی از دیگر برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برپایی مراسم جز خوانی قرآن در مساجد و محافل، تفسیر و تدبر قرآن در این استان خبر داد و اضافه کرد: برپایی نماز جماعت و محافل قرآنی در تمامی مساجد گیلان در ایام ماه مبارک رمضان مورد تاکید است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به به تشکیل کرسی‌های تفسیر قرآن در گیلان بیان کرد: ۸۱ کرسی تفسیر قرآن کریم به صورت دائمی در شهرها و روستاهای گیلان برگزار می‌شود.

وی از تشکیل ۶۲۱ محفل جز خوانی در گیلان خبر داد و افزود: در ایام مبارک رمضان ۱۲۰ محفل انس با قرآن، ۲۴۴ جلسه خانگی قرآن و محافل قرآنی سیار و محله محور در مزار و منازل شهدا در گیلان دایر است.

برچسب ها :